6 Şubat 2013 Çarşamba

HAYALLERİMİZ UZAK AKRABA




Hayalleri vardır herkesin. Gerçek kılmak için mücadele güçleri de vardır çoğunun. Hayallerin hammaddesi yüreğiniz ve zihniniz olsa da gerçeklerin hammaddesi sadece maddedir. Uzun uzun yıllardır gerçek olan tek madde insan için banknotlardır. Hayallerinizle yerde bakabilirsiniz bulutlara ama banknotlarınız varsa uçup yakından görebilirsiniz bulutları.

Ülkemizde kapitalin baskıcı gücüne duygusal iyi niyetlerle direniş göstermeye çalışırız.

Kardeş değil miyiz? Kardeşiz Adem babadan. Herkes kardeş ama benim hayallerimle kardeşim arasında hiç bir akrabalık bile yok. Onun hayallerini ben bir kez rüyamda bile göremedim belki. Bir uzay gemisiyle önce aya gidip sonra geri dönüp İzmir üzerinden Kuşadası’na bir deniz kıyısı sefası yapmayı hayal edebiliyor olabilir.

Kimimizin hayali ise yaşamaktır sadece. Gerçekten yaşamak.
Siz nefes alırken yaşamayı hayal ettiniz mi hiç?
Çok zordur.
Çevrenizdeki insanlara: Bakar mısın? Lütfen yaşa!
Lütfen yaşamaya başla diye yalvarmak istediniz mi?

Ben istedim ama alacağım cevapları tahmin etmiş olacağım ki çok fazla insana diyemedim. Şükür diyor bizim mahalledeki büfeci arkadaş, sağlığımız yerinde. E bereket versin aç değiliz açıkta değiliz. İş yerinde Selma ablama yaşa dedim. Sen de gör dedi.

Canlı olmaktır sizin o dediğiniz nefes almak, kanın dolaşması. Yaşamak diye tanımlanmamalı.

Yaşamak; kalbin yettiği kadar sevmektir hatta patlayana kadar âşık olmaktır. Söylemektir en sevdiği şarkıyı, şiiri. Küfür söylemektir. Yazmaktır, dans etmektir. Dans edenleri izlemektir. Dünya görmektir. Mesela Çin Jiuzhaigou Ulusal Parkını gezmek, Arizona çölünde fotoğraf çekmektir. Daha önce hiç bilmediğin yemeklerin tadına bakabilmektir. Okumak istediğin her kitabı okumaktır. Kana kana su içmektir. Yaşamak merak etmektir. Merak ettiklerine ulaşmaktır. Sevdiklerini sevmek için bolca zamanın olması demektir. Yaşamak zaman içerisinde işe yarar kılmaktır varlığını. Yaşamak; Dünya’ya bir yeşil ağaç daha bırakmak, yaşamak; bir güzel fotoğrafta gülümseyerek eskimek, yaşamak; anlamaktır. 

Hepimiz kardeşiz ama hayallerimiz uzak akraba. Hayal ve umut etmektir.

Umut ediyorum ki gerçekten yaşayınız.

Serhat CAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder